عصاره ی پوست انگور پاسخی برای درمان دیابت

 9 می 2014- درطی ده سال گذشته تعداد مبتلایان به دیابت در آمریکا دو برابر شده است. درحال حاضر حدود 26 میلیون آمریکایی به عنوان افراد مبتلا به دیابت طبقه بندی شده اند. افزایش شیوع بیماری دیابت درسراسر جهان بر نیاز فوری به یک استراتژی مکمل و بی خطر و در عین حال موثر برای  کمک به درمانهای اخیر تاکید دارد. مطالعات  اولیه بروی عصاره ی پوست انگور ((GSEنشان می دهد که این عصاره دارای  فعالیت ممانعتی بر افزایش قندخون پس از غذا است و می توان از آن داروی جدیدی برای کمک به مدیریت بیماری دیابت تولید نمود.

اخیراً مرکز ملی طب مکمل از موسسه ی ملی بهداشت  بودجه ی 2.1 میلیون  دلاری برای بررسی تأثیرات  GSEبه محققان  این دانشگاه اختصاص داد. بر اساس  مطالعات  اولیه عملکرد  ممانعتی  جدید GSEبر مقدار قند خون پس ازغذا و همچنین اطلاعات اولیه ای درباره ی تأثیر بیولوژیکی و ایمنی GSEو اجزاء آن در پیشگیری و درمان دیابت نوع 2 بسیار جالب توجه است.

 پرفسور Kequan Zhouمی گوید: ما امیدواریم که این تحقیقات نهایتاً به ابداع  یک روش تغذیه ای  هدفمند، ایمن و موفق  برای حمایت  از پیشگیری و درمان دیابت منجر شود، در این تحقیق اطلاعات پری کلینیکی مهمی در رابطه  با مکانیزم های ضد دیابتی، تأثیر بیولوژیکی  وایمنی GSEبدست آمد که به پیشرفت این تحقیق به سمت مطالعات کلینیکی در آینده کمک خواهد کرد. در آینده GSEو اجزاء آن به عنوان یک مداخله ی تغذیه ای ایمن و ارزان  برای کمک به افراد دیابتی ارائه خواهد شد.

 دیابت نوع 2 فرم شایع این بیماری است در این بیماری بدن قادر به تولید  مقدار کافی انسولین  نیست یا  سلولها انسولین موجود را نادیده می گیرند. برخی از گروههای قومی ونژادها مانند آمریکائیان آفریقایی تبار، لاتین تبارها، بومیان آمریکایی، آمریکائیانآسیایی تبار، ساکنین  جزایر اقیانوس آرام و افراد مسن بیشتر در معرض ابتلا به این بیماری هستند.

دیابت نوع 2 یک بیماری  مزمن در جوامع مدرن است و سلامت  جوامع را تهدید  می کند. این بیماری بطور فزاینده ای میان افراد جوان شایع شده است و دانشمندان  درتلاشند با مواد  طبیعی با تأثیرات جانبی کم، بتوانند از تعداد افراد درمعرض خطر این بیماری بکاهند و افراد مبتلا به این بیماری را از عوارض آن مصون دارند.

منبع:www.sciencedaily.com/releases/2014/05/140509110201.htm

سرپرست مترجمین: ماندانا فرخی نیا